07 januari 2006

Singapore Zoo ...



In Singapore regent het 40% van alle dagen. Laten wij nu net hier zijn gedurende die regendagen. De Zoo bleek alle verwachtingen in te lossen. Zoals overal hier was alles zeer netjes gehouden. Ik vind wel dat ze de kooien van de dieren iets groter afmetingen hadden mogen geven. I.p.v. geld te investeren door iemand achter de olifanten te laten hollen om zijn poep op te ruimen, hadden ze die beesten beter wat meer ruimte gegeven. Quotering : zuiverheid 10/10 – Verscheidenheid van dieren 8/10 – Grootte kooien 5/10.

Ik heb natuurlijk weer veel fotootjes gemaakt, maar zal er hier toch maar 2 plaatsen (een mens moet niet overdrijven, hé).

Ten minste als het me lukt om op de Blogger website te geraken. Met mijn laptopje kan ik hier gemakkelijk op het internet geraken. In deze appartementblok alleen al zijn er een zevental draadloze netwerkjes, waarvan de meesten onbeveiligd zijn, zodat ik gemakkelijk langs hun verbinding kan surfen en e-mailen. Alleen de Blogger-website wil niet openen en laat dat nu net de site zijn waarop ik deze blog publiceer. Ik veronderstel dat dit aan hun server moet liggen omdat al de rest wel vlotjes werkt.

Zoals je ziet is het nu gelukt. Kwestie van een andere verbinding/netwerkje te zoeken waarlangs het wel lukte.

Na de Zoo zijn we naar Orchard Road getrokken, Singapore's grote winkelstraat. Nu niet onmiddellijk mijn ding, ik haat winkelen, maar nu we toch hier zijn.

't Was precies wat ik er van verwacht had. Een kakofonie van grote supermarkten, alle bekende merken verzameld in 1 straat, hopen schreeuwende reclameborden, dametjes op hoge hakken sleurend met winkeltasjes van veel te dure winkels, gevolgd door bleitende kinders en vaders met een zuur gezicht omdat ze hun geld, waar ze zo hard voor hebben moeten werken, aan nutteloze prullen zien verdwijnen. Nu ja, je moet het eens gezien hebben. Vandaar uit zijn we weer te voet, tussen de regenbuien door, naar ons hotel teuggewandeld. Me dunkt dat we hier al genoeg geoefend hebben om in Nieuw-Zeeland lange wandeltochten te gaan houden.

Zaterdag 7 januari :

Stortbuien gedurende de ganse dag. De geplande trip naar Sentosa eiland en Mount Faber is hierdoor letterlijk in het water gevallen. De 8 kilometer naar Sentosa hebben we nog wel gewandeld. Maar omdat het maar bleef regenen en op Sentosa alles supercomercieel opgevat is (tientallen dollars inkom voor elke aparte attractie) hebben we wijselijk besloten om de metro terug te nemen naar Chinatown en daar een hapje en drankje te nuttigen en te beschouwen hoe de Chinezen hun nieuwjaar voorbereiden.

Morgen zeggen we Singapore gedag en vliegen we naar de Kiwi's. Tot deep down under.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

de foto's zien er écht prima uit.De'n tijger wordt ne mooie screensaver...

Hopend op beter weer bij de Kiwi's:
groeten uit het kille Hoevenen.

Anoniem zei

om helemaal op de hoogte te blijven :

http://www.internetgazet.be/Neerpelt/neerpelt.htm


wij uit Hoevenen