26 januari 2006

Wai-O-Tapu, Rotorua



Het thermische gebied Wai-o-tapu bestaat uit zo’n 18 vierkante kilometer. Het park is een beschermd reservaat en is het grootste thermisch actieve gebied in de Taupo Volcanic Zone. Het gebied ligt vol met ingezakte kraters, koude en kokende poelen van modder, water en stoomwolken. De kleurenvariatie in het gesteente wijst op de aanwezigheid van een groot aantal mineralen. Wel 100 foto’s heb ik genomen in dit wonderland. Heel moeilijk om te kiezen welke ik op de website zou plaatsen. Daarom heb ik een kleine collage gemaakt van 4 foto’s waarbij de kleurschakeringen het felst opvielen. In volgorde : The Champagne Pool, Devil’s Bath, Artist’s Palet & Sulphur Cave.

Lady Knox Geiser.

Elke dag om stipt 10u15 erupteert deze geizer. Nu moet ik er wel bij zeggen dat men daarbij een handje helpt. Door toevoeging van zeep wordt deze eruptie kunstmatig ten behoeve van de vele kijklustigen tot stand gebracht. Er werd aangegeven dat ie tot 20 meter hoog spuit, maar in werkelijkheid schat ik dat ie zo’n 7 à 8 meter de hoogte inging.

Geen opmerkingen: