05 januari 2006

2e dag in Singapore

Kilometers hebben we vandaag gewandeld door Singapore stad. Af en toe vroeg ik me zelfs af of ik nu nat was van de regen of van het zweten, want hevige stortbuien wisselden vandaag af met een blakende zon. Warm en zweterig was het in ieder geval constant en je mag wel stellen dat dat een welkome afwisseling was met de vriestemperaturen waarvan we gekomen zijn.
Na een weldoende nachtrust (eerste keer in mijn leven dat ik zo last heb gehad van een jetlag) ontrafelden we aan de ontbijttafel de geheimen van het complexe openbaar vervoer en togen dan volle moed naar de bushalte om richting Singapore Botanic Gardens te trekken. A piece of cake, want de eerste bus die we zagen bleek ook nog eens de juiste te zijn. De botanische tuinen bleken dan ook nog eens een voltreffer te zijn, zodat onze dag niet meer stuk kon. Vooral de orchideeëntuin kon onze goedkeuring wegdragen. Hup, daarna weer de bus op naar Little India en vandaar af hebben we de hele terugweg te voet gedaan. Arab street, het Raffles hotel, Esplanade theater, het Merlion standbeeld, Chinatown ... de hele toeristische mikmak hebben we op ons gemak bekeken en doorkruisd. En wat inderdaad opvalt : Singapore is een echt zuivere stad. Je voelt je schuldig als je een sigaretje rookt en dan ergens heel onopvallend je peuk moet dumpen. (Kon het natuurlijk niet laten, hé).
Dierentuinliefhebbers zoals we zijn, staat morgen de Singapore Zoo op het programma. Schijnt ook de moeite te zijn. Wordt vervolgd ...

Geen opmerkingen: